Low budget bike – finále

Trubky pozvárané, motor osadený, kolesá vycentrované.

Ideme vrtať diery na káble, lanká a tie o ktorých viem, že budú treba.

Ďalší proces, ktorý zaberie 3 večerné „služby“.

Ak mȏžem odporučiť tým, čo sa chystajú na nejaký projekt, alebo nejaký zrovna realizujú, nešetrite a radšej si priplaťte za kobaltové vrtáky, vydržia oveľa dlhšie a vrtať s nimi do ocele je oveľa jednoduchšie.

P1018767

Po 3-och večeroch vrtania a navárania ďalších drobných úchytov rozoberiem všetko „na kosť“ a idem gitovať – pre slovenčinou zaťažených – „tmeliť“.

Pýtate sa čo?

Nepatrím k tým čo priznávajú zvary.

Napriek tomu, že sa má jednať o nízkonákladový projekt ani je nie som „ryanair“ a pár gramov gitu ešte nikoho finanče nezruinovalo.

Takže zamažem všetko čo sa mi nepozdáva, nech to je jednoducho hladké a v rámci možností uhladené. Celá táto záležitosť nezaberie viac ako jeden /dlhý/ večer.

Horšie je to ale s brúsením rámu.

Keďže je z trubiek a je na ňom celkom dosť „kútov“ a záhybov a ťažko prístupných miest, veľa sa brúsi rukou – priznávam bez mučenia- toto zrovna nepatrí k mojim obľúbeným činnostiam.

Ale aj tak vždy radšej postúpim túto prstyzničujúcu tortúru, ako by som mal čumiet na húsenice.

Brúsenie gitu zaberie minimálne 4-5 dní kým je „železo“ pripravené na špricgit –opäť pre slovenčinárov- striekací tmel alebo plnič.

Na tejto procedúre som nikdy nešetril, vždy ho naváľam viac ako tabuľky odporúčajú.

Prečo?

Dá sa tým vo veľa prípadoch zachrániť to, čo ste posrali – pardón – zanedbali pri prvotnom gitovaní.

Mimo fakt, že finálny povrch potom vyzerá viac „oblý“.

P1018766

Nastirekať plnič, resp. striekací tmel je otázkou pár hodin, samozrejme odporúčam v rámci možností robiť to v garáži, ktorá je na prípravné lakovnícke práce priamo určená.

Kto to skúšal robiť doma vo svojej garáži určite vie, prečo odporúčam porúčať sa k niekomu do lakovníckej garáže.

Predpokladám že šedý ťažký prach utiera ešte dnes.

Takisto brúsenie plniču odporúčam robiť radšej vonku pred garážou ako v nej.

Dȏvod je ten istý – ťažký šedý prach.

No a napokon finálny lak robiť výlučne v striekacom boxe.

V podstate dnes už asi ani iná možnosť neprichádza do úvahy.

Nielen s ohľadom na kvalitu laku ale v prvom rade s ohľadom na životné prostredie.

Takže podľa toho ako pišem, som si aj ja prenajal lakovnícky box, na celý deň.

P1018763

Kedže som striekal glittre iné mi ani nezostávalo, pretože som to robil poctivým spȏsobom.

Čiže som suché zrno dával do jednozložkového laku a striekal na červený podklad.

Na požadovaný efekt je nutné striekať postupne 4-5 vrstiev.

Existuje ale aj jednoduchší spȏsob.

Nastrieka sa strieborný glitter podklad /glitter=flakes/ a na neho sa potom striekajú rȏzne tinktúry. Tento postup sa využíva hlavne keď sa strieka veľa grafiky a odtieňov.

Lak je hotový ale nie je tomu úplný koniec, totižto glittre vytvárajú štruktúru a teda aj 7 vrstiev laku má tzv.“pomarančový“ povrch a ten treba zleštiť.

Pomarančový povrch nie ničim neznámym, vlastne ho má skoro každé auto niektoré viac niektoré menej badateľný.

Leštenie je tiež pre silnejšie povahy.

 P1018769

Keď to chce mat človek naozaj dobré, tak sa narobí, mimo fakt že mu to zaberie veľa času.

Správny postup je od šmirgla zrnitosti 600/pri veľkých nerovnostiach vrchného laku/ 800, 1000, cez 2000 poťažme až 2500 a potom špongiová 3000 a až potom prichádzajú na radu pasty hrubosti 3,2,1 a fixuje sa voskom.

Všetko až na pasty je najlepšie robiť na mokro – čiže namáčat si povrch vodou.

Voda odplavuje zbrúsený lak, šmirgel sa ľahšie šmýka a znižuje sa tým riziko prebrúsenia po podklad

Toto čo píšem, je štandartný postup pri drahých lakoch, nikde ale nie je napísané že to nemȏžete tak robiť.

Okrem toho že ten proces nie je až tak nákladný, v špecializovaných predajniach vám predajú profesionálne pasty aj na gramy a nemusíte kupovať celú fľašu za rádovo 35 eur a viac.

V každom prípade vydať sa touto cestou stojí za finálny efekt.

Motorku mám nalakovanú a mȏžem skladať, samotné skladanie je otázkou pár hodín; motor, kolesá, blatník, rajdy atď.

Najväčšia „piplačka“ má ale ešte len prísť- „elektrika“.

P1018772

Pre niekoho nočná mora, pre niekoho len skúška trpezlivosti.

Od začiatku som vedel, že použijem časť pȏvodnej kabeláže v kombinácií s blinkrovým modulom pre LED smerovky a automatickým vypínanim.

Dȏvod je jednoduchý, používam len decentné impulz-tlačítka a žiadne masívne prepínače japonsko – čínskeho charakteru.

A tie fungujú dobre len s takýmto modulom.

Prvý teda montujem „blinkmodul“ a potom sa púšťam do rozpletania pȏvodnej kabeláže a odstraňujem nepotrebné káble.

To celé po otočenie kľúčom zaberie 5 dní a viac.

Viem, dá sa aj rýchlejšie, ale ja nie som profi elektrikár a po pár hodinách sa mi zvykne točiť z tých káblov hlava a začínam byť odolný voči farbám.

Odprúčam vždy každý kábel aspoň 2x definovať odkiaľ a kam vedie.

Totižto aj malá chyba v zapojení mȏže znamenať kúpu novej riadaciej jednotky v horšom prípade dym a roztopené káble.

Svetlá zapojené, blinkre zapojené, zapalovanie tiež, iskru máme, nalejem benzín a…….štartujem.

Chytila na druhý krát.

Motor beží pravidelne ako japonec.

Mission possible.

P1018764

Samozrejme čaká ma ešte fajtuning a doladenie detailov a keďže sa jedná o custombike tak aj dávka testovacích kilometrov.

Najprv okolo komína, potom cca do 10 km a keď sa skamarátime úplne a začneme si veriť, možno aj výlet do okolia.

Všetkým čo sa púšťate do podobného projektu za málo peňazí držím palce a želám veľa trpezlivosti.

vám želám čo najmenej použitých sprostých slov, aj keď tomu sa nevyhnete 

P1018762

Karbobrúske zdar.

František Dobrota

PREDCHÁDZAJÚCE ČASTI ČLÁNKU

trojka

trubky2

trubky

Pridajte Komentár