Možno si pomyslíte, či už nám s tou Indiou hrabe a prečo po Indickej Jawe píšeme o ďalšej motorke z tejto krajiny.
To pretože, lebo nás spojenie retro a future zaujalo a je silný predpoklad že prvý Včkový motor od Royal Enfield sa dostane aj na náš trh.

Značku Royal Enfield asi netreba predstavovať žiadnemu motorkárovi.

Klasická značka Britských motocyklov, ktorej história sa začala písať v roku 1851 ako výrobca ihiel pre šicie stroje .
Od roku 1880 spoločnosť rozširuje výrobu a bicykle a palné zbrane pre zbrojovku Royal Small Arms Factory, ktorá sidlila pri meste Enfield.
Na počesť spolupráce s Kráľovskou zbrojovkou pomenúva prvý bicykel Enfield. Následne dostáva prívlastok Royal.
A ako správne tušíte tu niekde vzniká názov Royal Enfield.
Prvé motorizované stroje spoločnosť začína produkovať v roku 1889 storočia, ešte s motormi spoločnosti De-dion s výkonom 1.5 koňa.
Prvý motocykel s motorom Minerva 211ccm bol vyrobený už v roku 1901 a mal motor uložený nad predným kolesom.

Spoločnosť následne predstavuje viacero motorov a modelov motocyklov či už dvojtakty, alebo štvortakty.
V roku 1910 predstavuje prvý motocykel s vidlicovým dvojvalcom s obsahom 1140ccm.
Počas vojny spoločnosť produkuje motocykel s obsahom 125 ccm, ktorý je zhadzovaný pomocou padákov.

Po druhej svetovej vojne, zrastá obrovský záujem o motocykle, ako lacný dopravný prostriedok v elej Európe, a samozrejme aj v Británii.
Spoločnosť Royal Enfield so svojim modelom Bullet 350 a Twin 500 dokonca nestíha pokryť záujem zákazníkov a štátnej správy a navyše je aj skvelým exportným artiklom.
A tu sa dostávame už k tej samotnej Indii.
Ako ste sa hádam všetci učili na dejepise – India bola do roku 1947 Anglickou kolóniou a aj tu v novom štáte potrebovali do krajiny importovať vozidlá a motocykle.
A aj pre Indiu bol Bullet 350 tak skvelá motorka že začali s importom a vyzbrojili nimi svoju políciu a armádu.
V roku 1955 vzniká spoločnosť Enfield India Ltd. ktorá začína produkovať motocykle vo vlastnej fabrike .
V roku 1993 sa k indickej firme Enfield India Ltd. pripojila spoločnosť Eicher, a spoločnosť Enfield dostala znova súhlas používať prívlastok Royal.
Toľko v skratke z Histórie, ktorá by sa dala popísať na dlhšie.
Pre tých čo majú radi videá, tak jedno z oficiálnej stránky Royal Enfield:
Ale teraz sa vráťme do súčastnosti.
Spoločnosť na výstave EICMA predstavila koncept motocykla KX Bobber s motorom V-twin o obsahu 838 ccm.
Design mal vychádzať z histórie a vziať si za vzor motocykel z roku 1938 a to z Royal Enfield 1140 KX , ktorý bol poháňaný práve spomínaným V-Twinom s obsahom 1140 ccm.

Podobne ako KX 1140 je aj nový Royal Enfield KX Bobber poháňaný V-Twin motorom, avšak s obsahom 838ccm.
Tento bolo vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Polaris, ktorá vlastní mimo iné aj značku Indian.
Tak, teraz ak si si myslel, že to bude zase čínske blato, môžeš pokračovať v čítaní 🙂


Jedná sa o prvý V-Twin vyrobený spoločnosťou Royal Enfield India.
Oficiálne údaje o výkone a krútiacom momente neboli ešte uvoľnené, ale predpokladaný výkon motocykla sa odhaduje na 90 konských síl a 100 Nm.
Motor je vybavený šesť stupňovou prevodovkou.

Nás design motoru až tak nezaujal, príde mi moc taký..ehm no.. nepekný – dosť gulatý…
Ale ako sa hovorí, sto ľudí – sto chutí.
Motocykel prináša dizajnové prvky, ktoré zahŕňajú FULL LED svetlomet, dvojité výfuky, jedno konzolové sedadlo, dlhé a ploché riadidlá a veľké 19 “disky vybavené pneumatikami Maxxis.

Napríklad u novej Jawy by som pneu vymenil na prvý pohľad.
Maxxis na svojich motorkách obúvam už pár sezón a som s nimi nadmieru spokojný.
Keď futuristické retro tak poriadne – prístrojová doska je plne digitálna.

Na motorke nájdete športové dvojité predné kotúčové brzdy Brembo a jediný centrálny zadný tlmič monoshock.
Zadná kyvná vidlica je jednoramenná a prináša spolu s prednými tlmičmi veľmi zaujímavý design.

Troška nás u V-Twinu zaskočil pohon zadného kolesa reťazou…
(Jak ja som to neznášal na mojom Marauderi… 😀 )
Takže spoločnosť plánuje zahájiť sériovú výrobu v roku 2020 a či sa dostane aj na náš trh by nás v súčastnej dobe, kedy sa na trhu nových motocyklov nenachádza okrem HD a Indian takmer žiaden nový motocykel s V-Twinom naozaj zaujímalo.
Oslovili sme teda predajcu v SR a tešíme sa na odpoveď.