Jawa predstavila 3 nové krásne retro modely

Jawa 15.11.2018 v Indii predstavila 3 nové modely s motorom Jawa o ktorom sme už písali.

Myslíme, že pod taktovkou značky sa im bude naozaj dariť a ceľkom sa z toho tešíme.

Jawa Pérak 

Jawa Forty Two

Jawa Standard.

Znovuzavedenie značky Jawa  sa v Indii sa uskutočnilo po 22 rokoch po ukoneční výroby v roku 1996.

Spoločnosť Ideal Jawa bola v Indii založená ešte v roku 1960 ako importér a v roku 1961 už vo svojej fabrike v Mynsore začala s montážou prvých motocyklov s logo Jawa.

Výroba motoriek sa teda udržala 35 rokov.

V roku 2016 kupuje licenciu na Jawu úspešný konglomerát Mahindra a pomaly predstavuje svoje plány.

Okrem iného kupuje aj britskú značku BSA.

Len v Októbri Jawa India predstavila nový motor a skice motoriek a dnes sa už veselo predstavili v reálnom svetle.

To čo sa tu nedarí desiatky rokov a bohužial sa tu pozeráme len o pokusy o vzkriesenie sa v Indii podarilo za krátky čas.

[ad id=”4157″]

Jawa Standard a Jawa 42 sú dosť podobné s klasickou kývačkou ako ju poznáme, samozrejme im nemožno uprieť kúsok modernejšiu techniku a aj línie.

Sú to aj lacnejšie modely ktoré sa budú v Indii predávať v orientačnýh cenách:

Jawa FortyTwo – 1905€

Jawa Standard –  2015€

Jawa Pérák –  2325€

 

Úplne inou kávou je však nová Jawa Pérák na ktorú hádam neni možné nepovedať WOOW !

Podoba s klasickým pérakom?

No určite tam nejaká je, otázkou zostáva či nevychádza skorej z pripravovaného modelu BSA Bobber s ktorým sa pravdepodobne bude prezentovať aj na Európskom trhu. Každopádne ak jej odpustíme z prvého videa nedostatky ako hrdzavý výfuk, sťahovacie pásky, popisky fixou a pod, zostáva asi najzaujimavejším motocyklom. ktorý by si do svojej garáže pridalo množstvo Československých motorkárov, vrátane mňa.

Pérák má však okrem iného designu aj iný motor.

 

Modely Standard a 42 budú osadené novým motorom – kvapalinou chladeným jednovalcom s obsahom 293 ccm s výkonom 27 koní a krútiacim momentom 28Nm.

Model Pérák dostane kvapalinou chladený  motor o obsahu 334 cm s výkonom 30 koná a s krútiacim momentom 31Nm.

Model Standard a Forty Two maju jednu kotúčovú brzdu v predu a zadné koleso je brzdené bubnom.

Oproti tomu má Pérák kotúčovú brzdu aj na zadnom kolese.

 

Jawa Standard  sa bude vyrábať v troch farbách: červenej, šedej a čiernej.

 

 

Pre Jawu FortyTwo je pripravených až 6 farieb

Zelená, tyrkysová, limetková, modrá, červená a tmavomdorá

 

Detaily sú naozaj pekne spracované a nevyzerajú lacno čínsky ako u našich Jáw 🙁

[ad id=”4157″]

 

  Jawa Pérák sa predstavil zatiaľ iba v čiernej matnej farbe.

Ja som si cvrkol hlavne z Jawy Pérak.

Garantujem už teraz , že ak by sa  dostanla na náš trh, budem medzi prvými, kto si ju kúpi.

Posúdenie necháme však na Vás v tomto videu:[ad id=”4157″]

Moje srdce zaplesalo a dúfam, že sa dostanú aj na náš trh, aj keď mi je jasné že nie s Indickou cenovkou.

Zdroj: www.jawamotorcycles.com